PUNCA REZEKI MENJADI LAPANG

Ini adalah perkongsian mengenai sebab dan punca rezeki menjadi murah dan lapang. Bagaimana pun berdoa dan beramal tanpa berikhtiar dan berusaha dengan bersungguh-sungguh adalah sesuatu yang salah dan terkeluar dari sunnatullah serta hukum alam.

Berusaha dan berikhtiar adalah hak mahluk sedangkan keputusan, dapatan dan hasilnya adalah hak Allah SWT, tetapi kita mesti beriman dan percaya dengan sepenuh hati bahawa Allah itu sifatnya adil, pemurah, pengasih, penyayang serta maha suci dari sebarang bentuk kekurangan dan kecacatan atau kelemahan, sesungguhnya Dialah maha agung dan maha sempurna.

Semoga perkongsian ini akan memberi faedah dan manafaat kepada kita semua. Insha Allah kita boleh menjadi lebih positif dan baik dalam kehidupan seharian.
#karlz_kampau
#positive_thinking

18 TIPS UNTUK REZEKI MENCURAH CURAH

saya bagi tips bagaimana rezeki Allah berikan pada saya mencurah curah. Allah bantu setiap masa.

tak hebat pun saya kalau Allah tak bantu saya.

1. selama ni doa siang malam nak rezeki bayar hutang jadi setiap kali dapat jualan. bayar hutang dulu. sedekahkan 20 al fatihah pd mak ayah masih hidup atau sudah meninggal

2. pagi2 lepas subuh amalkan 1000 istighfar mohon Allah ampunkan kita. setiap kali sebut astaghfirullah halazim.. ampunkan aku Ya Allah. minta ampun betul2 pagi2

3. lepas tu baru dhuha. bila dhuha saya tak doa nak rezeki. masa lepas doa saya buat kesyukuran. bgtau ya Allah tima kasih bangun lagi pagi ni utk mohon ampun. ya Allah tima kasih ada suami yang baik.

senaraikan semua nikmat Allah bagi sebanyak nya. menitik air mata bila senaraikan. Allah malu dah nak minta lagi banyak

jaga aurat..labuhkan baju, tudung dan stokin.

istighfar, dhuha dan syukur tu pun dah membuka sebanyak nya rezeki.

nak tips lagi ke?

4. saya biasanya buka enfon selepas jam 10 pg selepas saya siap 3 di atas.

sepanjang bekerja banyakkan zikir hasbunallahuwanikmal wakil - cukup Allah bagi ku aku serah pada mu ya Allah semua urusan ku.

5. saya berhenti rehat 10 min sebelum zuhur. habiskan 1 surah pendek al waqiah sambil tunggu zuhur.

selepas solat amalkan
33 kali alhamdulillah
33 kali subhanallah
33 kali allahuakbar
33 kali innahaza larizkuna malahuminnafad

sambung keje.

stop 10 min sebelum asar utk baca al mulk dan asar awal waktu.

bila saya amalkan ni masa saya sangaaaaat panjang. banyak benda boleh buat.

dahulukan akhirat dari kesibukan dunia.

nak lagi tips?

6. lebihkan masa bersama kuarga selepas asar sehingga maghrib jemaah sama2 sehingga lah isyak berjemaah

tak dapat di masjid. amalkn di rumah.

7. setiap hari amalkan sedekah walau pun singgit. masa saya susah hutanh banyak..saya buat air sirap..buh dalam botol banyak2 dan sedekah pada orang sapu2 sampah. tu je saya mampu masa tu.

8. antara hutang dengan sedekah, utamakan hutang dahulu. tak mampu sedekah wang, sedekah tenaga.. sedekah ilmu.

9. saya tak mampu sedekah wang. saya ajar orang lain menjual percuma. saya nak sedekah ilmu sahaja.

nak lagi ke tips? takut bosan je hehehe

10. sebelum tido amalkan 1000 istighfar mohon ampun apa kita dh buat seharian.

11. solat taubat sebelum tido. biasanya saya tido awal jam 10 mlm bangun balik jam 11 mlm sehinggalah jam 3 pagi

atau saya tido jam 12 mlm bangun jam 4 pagi

12. masa ni jam 4 pagi awak tahajud minta lah dengan tepat. doa betul2 minta merayu betul2. lau nak habiskan hutang sebut hutang tu berapa. bila nak bayar.

13. sebelum tido minta maaf ngan suami. jaga betul2 hubungan suami isteri. lebihkan akhirat..lebihkan suami daripada bisnes.

ada lagi ni nak lagi ke? hihi

14. paling susah rezeki nak masuk adalah bila laki bini duk bergaduh mengungkit.. duk baik2.. saling terima kurang lebih masing2. kita semua tak sempurna.

15. redha apa yang Allah bagi pasti ada hikmah ada kebaikan untuk kita belajar lebih kuat.

16. mula belajar. rendahkan ego. lau orang tu berjaya.pegi jumpa dia belajar. hormat guru kita.

saya ngan armar masih bekerjasama walaupun sudah 7 tahun.. sebab saya anggap armar guru saya. time saya susah dia banyak bantu saya. time saya ada ilmu, bantu pula team armar yang lain.

17. sentiasa lah merendah diri. ketika dipuji segera kembalikan pada Yang Kuasa. bisik pada diri. kau hanya meminjam.

18. jaga orang tua. berkhidmat masa mereka masih ada. saya rasa ini juga limpahan Allah bagi kerana dulu saya berhenti keje untuk jaga arwah mak sediri.kuar masuk wad dengan dia sehingga lah mandian terakhir di pangkuan saya.

ZAINI JAAFAR
Copy  & Paste
* Ustz Hasnan Fan club

Comments

Popular posts from this blog

Pampasan Kecederaan Diri, Bagaimana Ia Ditaksirkan

Kriteria Utama Dalam Pengiraan Award Pampasan

Justifikasi Saman Sivil Tuntutan Akibat Kemalangan Jalanraya, Apakah Tindakan Tepat Yang Perlu Defendan Lakukan